En rolig sak hände mig härom dagen..

Jag satt och åt en stressig säljarlunch vid sibylla grillen på ringvägen, en tunnbrödsrulle med dubbla korvar.

När jag sätter mig ner vid bänken och börjar äta dröjer det ungefär två minuter tills jag börjar känna mig iaktagen. Jag tittar upp för att se en trut sittandes på bordet bredvid mig, som verkligen sitter och "eyeballar" mig. Det blev verkligen en sån situation när jag var tvungen att stanna upp då hans kroppspråk verkligen sa "åhhh äter du tunnbrödsrulle..? är det räksallad på åhhh sååå jäkla gott"

Vad ska man nu göra när något sådant händer? Försökte att fortsätta äta med det gick verkligen inte då jag gång på gång kände att truten klädde av min otroligt goda tunnbrödsrulle med blicken. 

Det hela fick ett abrupt slut då han flyttade på sig en sekund bara för att i nästa ögonblick flyga och sätta sig närmare papperskorgen i hopp om att få äta upp mina rester...

Till slut kände jag mig dum, menar här sitter jag och frossar och stackarn bredvid känner sig hypnotiserad av min mat.

Jag tror att jag gjorde det enda rätta när jag gav upp och av "misstag" råkade missa papperskorgen så resterande av min tunnbrödsrulle hamnade på marken och truten fick sig ett riktigt skrovmål.

Nu kommer en inbakad fråga i detta. Varför har inte SÄPO tagit del av dessa fåglars otroliga övertalningsförmåga för att lösa stora olösta brottsfall typ som Palme mordet eller liknande??



(Bild: www.seniorseglarna.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0