Arg på oseriösa Hunduppfödare.

Jag tror att jag talar för alla när jag säger att man blir förbannad på oseriösa hunduppfödare. Jag och min flickvän var på jakt efter två dvärgpincher valpar för ca 4 år sedan och hittade en uppfödare som känndes någorlunda ok.

Men det var när vi fick hem valparna som det började kännas olustigt, den ena började växa riktigt fort och åt 10 gånger så mycket mat som den skulle. När vi sedan försökt ta kontakt med uppfödaren sa hon bara att det kan bli så ibland att de växer mycket i början.

Nu står vi här 4 år senare med en hane som väger 52 kilo och en tik som väger 34. Vi har försökt att ställa ut dem på utställning men domarna bara skrattar åt oss och säger att vi måste vara de dummaste hundägarna någonsin men en sak är klar - jag ska aldrig mer lita på en hunduppfödare.

Före:



4 År senare:



(Bild: http://www.annonsfynd.se/cfd/b729bfc9-f5aa-40dc-b789-cb0bb9b50b3c_large.jpg, Privat)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0